pondělí 28. září 2015

Zlato, co kdybychom zkusili triatlon?

Přesně tuhle nevinnou otázku jsem Vikimu položila někdy v půlce prázdnin. A čekala jsem odpověď typu "Alžběto vzpamatuj se, neumíš plavat" nebo "Jo klidně to zkus, já budu hlídat děti". Ale k mému velkému překvapení Viki řekl: "No jasně, pojďme do toho!" A tak jsme šli :-)

Ale vezmu to pěkně od začátku, protože triatlon není v mém životě úplná novinka. Jako malá holka jsem odjela pár triatlonů. Můj první se jmenoval Nízkojesenický tygřík a dostala jsem za jeho dokončení krásnou medaili. Byla bílá s červeným okrajem a uprostřed byl namalovaný tygr a určite ji mám někde doma v pokladech schovanou :-) Rodiče mě potom přihlásili ještě na pár dalších závodů v Olomouci. Bavilo mě to, brala jsem ty závody jako fajn zábavu na víkend, ale myslím, že mě nenapadlo, že je to opravdický sport. Jela jsem se prostě projet na kole a proběhnout se s ostatními dětmi.

Později mi triatlon připomínala kamarádka Pjuji, která zvládla několik Ironmanů. Moment, kdy jsem na triatlon začala opravdu myslet, byla minulý rok na podzim na svatbě Pjuji a Vency. Oba jsou skvělí závodníci a hned po své vlastní svatbě začali připravovat triatlonový závod. Druhý den se na místo začali sjíždět závodníci, já jsem se dívala na všechny ty krásné dresy, kola, nasávala atmosféru závodu. Večer jsem pak jenom mezi řečí utrousila, že mě ten triatlon taky láká. A Viki mi jenom odpověděl, že to nemusím hlásit, že to na mě celý den vidí. Odjeli jsme domů, já jsem běhala a na triatlon zapomněla, protože neumím plavat a na kole se bojím. Ideální kombinace :-D To zní dost tvrdě, já vím, ale myslela jsem tím, že neumím plavat dobře natolik, abych se nemusela stydět jít na závod. Ještě horší je to s tím kolem. Baví mě, když se jedeme na kole okoupat na Poděbrady nebo s Barčou jedeme na kole na pivo, ale bojím se jezdit z kopce. Bála jsem se snad vždycky, ale od té doby, co jsem si nadvakrát zlomila čelist, loket, měla otřes mozku a sedřela si půl obličeje, se bojím ještě víc. A začíná mi ten můj strach čím dál víc vadit.

A proč jsem se tedy rozhodla triatlon vyzkoušet? V létě jsem v termínovce hledala nějaké závody, kterých bych se mohla zúčastnit na podzim na Floridě a mezi těmi běžeckými mi to našlo i pár triatlonů. Navíc Siesta Key Triatlon startuje kousek od našeho domu a je to "pouze" sprint. To znamená 800m plavání, 20km na kole, 5km běh. Chodili jsme už v Ostravě plavat s trenérkou, tak jsem si začínala trošku věřit, že bych to mohla uplavat. Ale hlavně na Floridě nejsou kopce, tak mi tím odpadnul můj největší triatlonový nepřítel :-) 

Je super, že teď ještě je tady s námi mamka, hlídá kluky a my můžeme plavat, jezdit a běhat společně s Vikim. Z toho mám asi stejnou radost jako ze samotného triatlonu. Z toho, že je to naše společná činnost, společné zážitky :-) A pořád mi přijde neuvěřitelné, že Viki, pro kterého byla projížďka do Děhylova na Loděnici vrchol cyklistiky, se tady prohání ny silničce a je z toho nadšený.

A co tedy děláme? Plaveme, jezdíme na kole, běháme, ale hlavně jsme na dovolené s klukama, takže to nejsou žádné velké dávky. Náročné jsou u triatlonu přechody, tak se často snažíme spojit aspoň dvě disciplíny. 

16.září, středa - 600m plavání

17.září, čtvrtek - 7,5km běh
Koupili jsme Viktorkovi nové kole a jede na něm jako drak. Cíl cesty byla zrmrzlina zhruba 4km daleko. On jel na kole, my s Vikim jsme běželi vedle něj a bylo to super. Oba dva měli radost, že jim mamka nestačí. Já, která jsem brblala, že na starém kole jezdí pomalu a je to s ním jenom takový pomalý jogging, jsem nestíhala a museli na mě čekat :-)


18.září, pátek - 750m plavání, 16,5km na kole

19.září, sobota - 400m plavání, 10km na kole, 2,5km běh


20.září, neděle - volno

S každým uplavaným nebo ujetým kilometrem se cítíme líp a víc nás to baví. Postupně zjišťujeme, jakým zhruba tempem jsme schopní plavat nebo jakou rychlostí jet na kole. Máme radost. Zároveň však každý takový trénink přináší spoustu dalších otázek. Co si oblečeme? Budeme se v depech převlíkat? Jak si co nejrychleji obout ponožky a boty, když máme nohy od písku? 

21.září, pondělí - 800m plavání, 5km běh



22.září, úterý - já volno, Viki 11km na kole

23.září, středa - 13,5km na kole
Doma jsme si nadšeně povídali, jak je to všechno super a že se na ten závod začínáme těšit. Viki si začal plánovat, za jaký čas by to tak chtěl zvládnout a já říkám, že nechci skončit poslední ve své kategorii. Na to mi Viki řekl, že to si teda hodně fandím a ukázal mi mapu závodu a výsledky z minulého roku. To mi trošku ztuhnul úsměv a zjistila jsem, že budu závodit tak maximálně sama se sebou nebo s holkama z kategorie 50+. Nedělám si iluze o svém plavání nebo kolu, ale naivně jsem si myslela, že třeba v běhu bych někoho mohla dohnat. Když jsem zjistila, že se celých 5km běží po pláži a nejhorší čas v mé kategorii byl 22:05, naděje mě opustila :-D 

24.září, čtvrtek - 7km na kole, 5km běh po pláží, 7km na kole
Po včerejším zjištění jsme jeli vyzkoušet běh po pláži. Běželi jsme téměř v poledne a chtěla jsem udržet tempo kolem 4:30/km. Nakonec jsem běžela 4:44/km a myslela jsem, že tam umřu horkem a vysílením.



25.září, pátek - 800m plavání

26.září, sobota - 20km na kole, 3km běh
Moje malé velké vítězství!!! Dnes jsem se cítila na kole výborně. Konečně jsem se napila z flašky, dala ji zpátky do košíku a nepřestala u toho šlapat :-) Ale hlavně, šlapala jsem na kole z kopce. Sice to byl jenom nájezd na most podobný třeba přejezdu přes koleje v Černovírském lese, ale já jsem z toho měla fakt radost :-D



27.září, neděle - shopping :-)



Tak to jsou naše první dva týdny s triatlonem :-)

Mějte se krásně :-)

A. a V.

4 komentáře:

  1. Strasne moc vam fandim! Je super, ze jste do toho sli spolu, tyhle rande jsou proste nejlepsi:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :-) Jsem fakt ráda, že jsou to naše společné zážitky :-)

      Vymazat
  2. 800m plavani bude dosť záhul na začiatok...ale verím, že to úspešne zvládnete!! Kedy to presne máte? Ať na Vás možem myslieť! :) Inak plaveš prsa nebo kraula? Čo Ťa naučila pani trénerka? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závod je teď v sobotu 3.10. a startuje se v 7:30 ráno. Budu plavat kraulem. Tu zdálenost zvládneme uplavat, ale jsem zvědavá v jakém čase :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře. Moc si jich vážím.