úterý 26. května 2015

Surfing holiday Tenerife

Někdy začátkem dubna nám volali kamarádi Barča s Honzou, jestli s nimi nechceme jet na dovolenou na Tenerife a poslali nám odkaz na hotel, který vybrali. My jsme v rychlosti koukli na obrázky - bazén, tobogán, naše děti se kamarádí a bude to pro ně zábava. Super, jedeme. Pak jsme si ale s Vikim řekli, že přece Tenerife leží v Atlantském oceánu a že se tam určitě surfuje. Začali jsme googlovat a našli spoustu krásných surfařských videí z Tenerife. Paráda, uděláme si surfařskou dovolenou. Od naší první (a zároveň poslední) surfařské dovolené už uplynulo pět let. Potom už jsme jenom pár dní jezdili na Floridě, když se blížila bouřka a zvedly se vlny.






Bydleli jsme ve vesnici Puerto de Santiago na západě ostrova v hotelu Playa Arena. Součástí hotelu byl i dětský koutek s prolízačkou ve tvaru pirátské lodě, kde kluci strávili spoustu času. Bazén byl vyhřívaný, navíc s dětským bazénkem a tobogánem. Na pláž to bylo kousek, odhaduju tak 50m. Jídlo výborné, all inclusive formou bufetu, takže pro nás s dětmi fakt maximální pohodlí. 






Jediná nevýhoda byla, že nejbližší surfařský spot ležel půl hodiny cesty autem daleko v letovisku Playa de las Americas. To cestování bylo s dětmi docela nepohodlné, ale stálo to za to. První den jsme se ptali delegátky z cestovky, kde jsou nejlepší místa na surfování a řekla nám, že nejvíc se jezdí v Medanu a pak v Playa de las Americas. Na mapě je to mezi Costa Adeje a Los Cristianos. 

První den jsme tedy vyrazili s Vikim a Viktorkem do Medana a zjistili jsme, že se tam nesurfuje, ale windsurfuje a kitesurfuje. Místní nás poslali do Las Americas na pláž Playa Troya. Tam to bylo moc hezké, čisté moře a vlny velké tak akorát. Trošku zklamání bylo, že pláže, kde se surfuje, jsou kamenité a ne písčité, takže jsme nemohli na vlnách vozit i Viktorka stejně jako v Americe. Parkrát se  chlapi sklouzli spolu, ale nebylo to ono.

půjčovna surfů a surfařská škola
Druhý den jsme jeli do las Americas i s Peťulou a mamkou, nechali jsme je na krásné písčité pláži a šli surfovat sami. V las Americas je podél moře promenáda, takže ideální na procházky s kočárkem nebo na  běhání. Běhali tady takoví ti krásní mladí chlapi, vypracované tělo bez trička, palmy v pozadí,  jak z časopisu :-) Spousta lidí taky jenom sedělo na lavičkách a pozorovalo surfaře. Těch surf spotů je tam několik a dělají se na nich různě velké vlny. Nejlepší jezdili zhruba dvouapůlmetrové vlny, my jsme celý týden jezdili asi metr až metrapůl vysoké na spotu, který místní surfařka nazvala "spot for idiots I mean beginners" :-D

Třetí den si Viki půjčil paddleboard a šlo mu to na něm líp než na normálním surfu. Byla jsem na něj fakt hrdá :-) Byl to strašně příjemný pocit, surfovat společně, čekat na vlnu, povídat si u toho s ostatními surfaři. Všichni se navzájem chválí, fandí si. Každý se snaží jet co nejlíp, ale přitom člověk soutěží jenom sám se sebou. Zrovna tento den jezdil na paddleboardu "místní diktátor", jak ho nazvali kluci z půjčovny, a bylo neskutečné, co na vlnách uměl. Chytil každou malou vlnku a když se na něj člověk díval, vypadalo to surfování strašně jednoduše :-D



středoevropani zdraví "Aloha" :-)

Čtvrtý den byl stejný jako třetí - Viki na paddleboardu, já na surfu, děti s babičkou na pláži. Šlo nám to čím dál líp, ale únava už byla celkem velká. Bolely mě ruce, ramena a všechno :-D Sjela jsem v euforii vlnu, udělala i dvě točky (nevím, jak se tomu při surfování říká....) a že jdu z vody, ale pak mi ta euforie řekla, ať zkusím ještě další a já znovu pádlovala proti vlnám a tak pořád dokola. Samozřejmě jsem se párkrát dostala na úplně špatné místo, vlna mě chytila a poslala zpátky ke břehu a pádlovala jsem znovu. Další velice příjemná věc, při které si důkladně propláchnete dutiny slanou vodou, je tzv. nose dive. Stane se to, když chytáte vlnu a ve chvíli, kdy by se surf měl pěkně po vlně sklouznout, vlna vás překlopí a letíte i s prknem hlavou napřed. 


"po surfovací"  dos cervezas

Pátý den jsme jeli s Vikim sami a děti s babičkou jsme nechali v hotelu u bazénu. Byl to naráz nezvyk netahat s sebou spoustu věcí jako kočár, hračky do písku, pitíčka, svačinky..... :-D Nemuset celou cestu zpívat "Když jsem já sloužil to první léto"nebo odpovídat na otázky typu "Proč se na mokrých kamenech dělá žabinec a kloužou?" Vzpomínali jsme, že když jsme byli na Bali, dopoledne jsme surfovali, pak se najedli, spali, znovu surfovali a večer šli na party. Teď surfujeme, jsme unavení, ale jdeme s klukama do bazénu, na oběd, modlíme se, aby aspoň na chvíli usnuli. Nespí vůbec nebo jenom chvilku, usíná jeden z nás nebo oba, Peťula rozkramaří věci po pokoji a jde si hrát se záchodovou štětkou (nejlepší hračka). Ok, jdeme znovu do bazénu, večeře, dvě skleničky vína a spát. Prostě rodiče :-D

Během týdne jsem byla dvakrát běhat a dost jsem si užila kopců. Taky jsem skákala po schodech. Video jsem dávala na instagram a na facebook. Bylo zajímavé, že když jsem začala skákat, vždycky přišel někdo a začal to kometovat. Jednou mi fandila skupinka chlapů, to bylo moc příjemné :-D a jednou se nahoře na poslední schod postavila taková dost oplácaná paní. Jela jsem už čtvrté kolo a ona tam pořád stála a usmívala se a pak mi říká: "To je skvělé, jak skáčeš. Ale proč?" To mi jenom připomnělo, že před dovolenou jsem v novinách četla článek o tom, jak se v Evropě šíří epidemie obezity. Říkala jsem si, že to je blbost, že nikdo, s kým se stýkám není tlustý a všichni běhají, cvičí, dělají bikini fitness, jí paleo, low carb a chystají si jídlo do krabiček. Tady v hotelu jsem si naplno uvědomila, jak moc jsou to odlišné světy, že všichni na instagramu běhají, cvičí a jí zdravě. Taky na běžeckých závodech, atletickém tréninku nebo při surfování moc tlustých lidí nepotkáte. Tady u bazénu a v restauraci to ale byla úplně jiná přehlídka. Nevím, jestli teď napsat smutného nebo veselého smajlíka.




Na Tenerife se nám líbilo a určitě sem chceme přijet znovu. Podle mých fotek to tak nevypadá, ale ostrov je krásný a k vidění je toho dost. Na fotkách, kde je oceán, palmy nebo útesy jsou vyfocení i kluci a my jsme se s Vikim domluvili, že na internet nebudeme dávat fotky dětí. Stejně jsme chtěli hlavně surfovat, takže jsme na žádné výlety nejezdili, ale Barča s Honzou toho projeli hodně. Byli s klukama ve dvou zoo (Loro Parque a Siam park) a v ponorce, kam vzali i Viktorka. Taky se jeli podívat na sopku a prý je to v horách hezké a lákalo je to udělat si výšlap. Nás s Vikim nejvíc zaujalo, že v tom Siam Parku se dá po zavíračce pronajmout celý bazén a pouští tam umělé vlny na surfování. Ptali jsme se na to i kluka, co nám půjčoval prkna a prý je to super. Myslela jsem, že při příští návštěvě Tenerife se zajedeme podívat aspoň k té sopce, ale vypadá to, že budeme v noci surfovat na umělých vlnách :-D ALOHA

A úplně na závěr bych chtěla poděkovat Barče a Honzovi za to, že vymysleli, ať jedeme zrovna na Tenerife a že skvěle vybrali hotel. Takže děkujeme :-)



Co vy? Kam se chystáte letos na dovolenou?

Jaké jsou vaše dovolené? Sportovní, poznávací nebo válecí?






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře. Moc si jich vážím.